Ułatwienia dostępu

Skip to main content

Deklaracja dostepności

Deklaracja dostępności Strona internetowa Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Zapewnienie dostępności niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.

Treści niedostępne

Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów Serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronach Serwisu są niedostępne z uwagi na fakt, że:

  • pochodzą z różnych źródeł,
  • ich wytworzenie odbywało się w podmiotach zewnętrznych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt (np. prezentacje, pliki tekstowe i filmy od instytucji współpracujących z WORD w Warszawie),
  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej organizacji,
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • niektóre filmy zamieszczone na Serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • W przypadku problemów z dostępnością Serwisu za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Zespół koordynatorów odpowiedzialnych za dostępność i załatwianie wniosków.
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 22-59-76-704

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
  • Adres: ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 22-59-79-100

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Miejsce egzaminowania Odlewnicza przy ul. Odlewniczej 8,
Miejsce egzaminowania Bemowo przy ul. Powstańców Śląskich 127a - najem powierzchni,
zostały przystosowane do użytkowania przez osoby z niepełnosprawnościami poprzez:

  • stosowne oznakowanie,
  • likwidację barier architektonicznych,
  • likwidację barier komunikacyjnych,
  • umożliwienie dostępu do pomieszczeń urzędu dla osób z niepełnosprawnością,
  • zastosowanie ergonomicznych rozwiązań.

W szczególności zrealizowano następujące działania:

  1. Obok budynku ME Odlewnicza oznakowano kolorem niebieskim 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
  2. W ME Odlewnicza przed budynkiem oraz przy wyjściu na dziedziniec znajdują się podjazdy wraz z poręczami w celu umożliwienia dostępu do budynku osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach inwalidzkich.
  3. W miejscu egzaminowania Odlewnicza znajduje się winda umożliwiająca dostęp osób z niepełnosprawnością ruchową do wszystkich pięter budynku.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Dostępność dla osób niesłyszących lub słabosłyszących

Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:

  • napisać pismo lub złożyć wniosek na adres: Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie, ul. Odlewnicza 8, 03-231 Warszawa,
  • wysłać e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  • skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 22-59-76-704,
  • skontaktować się osobiście, zgłaszając się w siedzibie Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie w godzinach urzędowania 8:00-16:00

Poruszanie się bez użycia myszki

Obsługa Serwisu jest możliwa tylko przy użyciu klawiatury. Strony Serwisu oparte są o strukturę nagłówków, która umożliwia szybkie poruszanie się po stronach. Filtry, kalendarze, formularze i inne funkcjonalności zbudowane są zgodnie ze standardami i są dostępne przy użyciu klawiatury. Osoby, które nie korzystają z myszki mogą bez problemu poruszać się po Serwisie. Na początku każdej strony umieściliśmy linki – skróty prowadzące do:

  • menu,
  • treści,
  • układu,
  • kontrastu,
  • zmiany wielkości czcionki

Strony Serwisu powinno dać się znacząco powiększyć dostępnymi narzędziami przeglądarki oraz za pomocą wbudowanego narzędzia „Tekst” (menu górne).

Dokumenty

Na stronach www.word.waw.pl znajdują się pliki do pobrania. Większość z nich pochodzi zasobów własnych. Może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik.

Opisy alternatywne grafik i zdjęć

Pamiętamy, aby do grafik i zdjęć w Serwisie, prezentujących istotne informacje, dodać opisy alternatywne.

Powiększanie strony

Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie stron Serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak w łatwy sposób powiększyć lub pomniejszyć treść wyświetlaną na ekranie przejdź do strony: Powiększanie i pomniejszanie stron w systemie Windows. Możesz również skorzystać z wbudowanego narzędzia „Tekst” (menu górne)..

Kontrast

Kontrast kolorystyczny elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 3 do 1.

Filmy wideo

Staramy się, aby do umieszczanych materiałów filmowych dodawane były napisy.

Zrozumiałość i czytelność treści

Staramy się, aby nasze treści były zrozumiałe, a sposób ich prezentowania wpływał na lepszą czytelność materiałów i pomagał w odbiorze informacji. Długie teksty dzielimy na akapity, stosujemy wyróżnienia. Cytaty i ważne informacje są odpowiednio wyróżnione.

Zapewnienie dostępności serwisów to proces

Staramy się zapewnić dostępność naszych serwisów, jednak jeżeli znajdziesz błędy, masz uwagi lub chcesz nam pomóc poprawić strony www.word.waw.pl prosimy o kontakt pod adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Inne informacje i oświadczenia

Wersja mobilna — działanie na różnych urządzeniach

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym. W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.